Klassebeskrivelser

Alle nivå: Klasse som passer for alle

Nivå 1: Begynner/litt øvet 

Nivå 1-2: Litt øvet/øvet

Nivå 2: Øvet/erfaren

 

AERIAL YOGA

Alle klasser med betegnelsen Aerial viser til klasser hvor slynger brukes i undervisningen. Det er 11 slynger festet i taket og dermed 11 plasser i salen. Slyngen kan helt eller delvis ta vekten din, noe som gjør aerialyoga til en skånsom treningsform. Når du jobber med en ustabil partner som slyngen er, så må kroppens støttemuskulatur bli mer aktiv. Husk når du deltar på aerialklasse: Kom i T-skjorte, glidelåsfrie bukser/tights som dekker knærne og rene sokker. 24 timers bindene påmelding.

 

Nivå 1
Dette er en fin intro til aerialyoga. Vi bruker slyngen til å utføre varierte stillinger som alle kan gjøre. Det har aldri vært så gøy å trene - kom og heng med oss!
 
Nivå 1-2
En variert klasse hvor du du kan forvente en herlig aktiv økt i slyngen. Klassen er litt varmere enn nivå 1, men mindre akrobatisk enn nivå 2. - En blanding av øvelser som styrker kroppen og gir en oppkvikkende effekt.
 
Nivå 2 og Luftig lørdag
Forvent et høyt nivå med mye bevegelse i denne klassen. Vi leker med elementer som tyngdekraft og oppdrift, løft og dropp. Utfordre dine grenser med akrobatiske øvelser og god stemning!
 
Relax and renew, alle nivå
Dette er en roligere klasse hvor vi bruker slyngen til å skape plass både i kropp og sjel. En langsom flyt av øvelser gir varme i kroppen og klargjør den for stillinger som holdes litt lengre, inspirert av yin yoga. Vi har fokus på pusten, på å finne indre ro og til slutt lade de innvendige batteriene i en lang avspenning. I denne timen er slyngen nærmere bakken.
 
Aerial rolig, alle nivå
Dette er en rolig klasse med fokus på pust, kontroll og flyt. Ved å utføre stillingene sakte bygger vi opp til en sterk og funksjonell kjerne. Vi utforsker heng i forskjellige stillinger der vi benytter slyngen til å oppnå balanse mellom tyngdekraft og oppdrift. 
 
 
MATTEKLASSER
 
Basic, nivå 1 og alle nivå
Her blir du introdusert til grunnleggende yogastillinger og bruk av pusten i yoga. Dette er en rolig, men likevel aktiv økt. Vi arbeider med både aktive og passive posisjoner, der fokus på detaljer og sikkerhet er ett av hovedmålene. Vi bruker ofte blokker, stropper og pledd for å hjelpe deg å komme inn i posisjonene. Yoga basics passer for deg som er ny til yoga. Timen passer også for deg som er mer erfaren, men som vil fordype deg i mer grunnleggende elementer i praksisen. 
 
Flow, nivå 1-2
I flowklassene vil de ulike posisjonene bindes sammen i  sekvenser der pust og bevegelse synkroniseres. Solhilsener og vinyaser er ofte sentrale elementer i disse timene. Her kan du blant annet øve opp konsentrasjon, styrke, smidighet og balanse. Timene er mer intensive og krevende, og passer for deg som har litt erfaring med yoga eller ønsker en varmere time. Det rettes større fokus på raffinering av stillingene, og du kan forvente å bli introduseret til mer avanserte stillinger som armbalanser og inversjoner (stillinger der hodet er lavere enn hjertet/brystet). 
 
Gentle, alle nivå
Gentle yoga er en mild og rolig time hvor du kan finne tilbake til en dypere pust og et roligere og mer sentrert sinn. Mange av stillingene er støttet av bolster, tepper eller blokker, og de holdes tilstrekkelig lenge slik at spenninger kan slippe. I disse timene kan du øve deg på å gjøre mindre, men til gjengjeld være mer tilstede. Gentle yoga passer for alle, også for deg med spesielle behov. Timen går om kvelden og er en nydelig måte å avslutte dagen på, hvor du kan puste ut og finne hvile.
 
Slow flow, nivå 1 
I slow flow begynner klassen rolig og mattenært. Det er etter hvert en jevn flyt hvor øvelser og stillinger avløser hverandre. Vi har fokus på å finne styrke i kjernen av kroppen, i mage og  rygg. Stillinger som hjelper deg til å bli mykere i kroppen er også inkludert i klassen. Samtidig gir den langsomme praksisen mulighet for å jobbe mer nøyaktig med fundament og finjustering av stillinger. Det er også fokus på betydningen av en naturlig pust, og enkelte pusteøvelser (pranayama) inkluderes av og til i timene. Dette er en klasse som passer for de fleste. Den er mer fysisk krevende enn Gentle timen, og du kan regne med å bli varm selv ved et langsomt tempo.
 
TGIF, alle nivå
Dette er en feelgood klasse hvor du kan lande din uke og invitere til helg. Klassen er bygget opp rundt en passe rolig flow med elementer av både styrke og stretching.

Se oppdatert timeplan!

Timeplan